Wat is geschikt als tussendoortje? 5 Makkelijke voedingsmiddelen

Gezonde voeding kan geen producten zoals fruit of groenten missen. Deze voedingsmiddelen moet je eigenlijk altijd kunnen eten. Het wordt niet voor niets aanbevolen door de overheid om minstens 2 stuks fruit per dag te eten. Fruit heeft vele goede eigenschappen zoals weinig calorieën, veel vezels maar ook een veelvoud aan vitamines en mineralen. Al deze stoffen kan het lichaam goed gebruiken. Dit geldt niet alleen voor tijdens het afvallen maar ook als je dit niet doet. Groente mag net als fruit niet ontbreken in een gezond eetpatroon. Het wordt aanbevolen om minimaal 200 gram groenten per dag te eten.

Eet komkommers als tussendoortje

Tussendoortjes zijn tijdens de strijd tegen de kilo’s handig om de honger te stoppen. Er zijn veel tussendoortjes die je kunt eten tijdens het afvallen omdat deze maar weinig calorieën bevatten. Een komkommer bevat bijvoorbeeld weinig calorieën. Neem een halve of hele komkommer als tussendoortje om je maag te vullen. Dit werkt maar tijdelijk maar het neemt de honger voor een bepaalde periode weg zodat je even niet aan eten denkt.

Eet vaker grapefruit

Grapefruit is een gezonde fruitsoort die je niet bij veel Nederlandse huishoudens thuis ziet liggen. Het is een subtropische citrusvrucht met een lekkere smaak en veel goede voedingsstoffen. Het bevat bijvoorbeeld vitamines en mineralen en het heeft daarnaast niet veel calorieën. Dit maakt het geschikt om te gebruiken tijdens het afvallen. Grapefruits hebben daarnaast het voordeel dat ze een cholesterolverlagend effect hebben. Dit verkleint de kans op hart- en vaatziekten en andere aandoeningen.

Drink een shake

Net als groenten en fruit heeft een shake verschillende voordelen. Het grootste voordeel van een eiwitshake is dat er natuurlijk veel eiwitten in zitten. Tijdens het afvallen maar ook als je gewoon meer eiwitten nodig hebt is een whey shake een perfect tussendoortje. Het is makkelijk te bereiden, wordt snel verteerd en voorziet je snel van een dosis eiwitten.

Eet eens kalkoen

Kalkoen is bij veel personen niet vaak het stuk vlees dat op het bord ligt maar het is een goede eiwitbron. Het is zelfs bij veel personen onbekend als een goed voedingsmiddel dat over veel eiwitten beschikt. Het is gezien het aantal macronutriënten vergelijkbaar met kip. Kalkoenvlees wordt net als kip gezien als mager vlees. Het bevat alleen maar vetten en eiwitten, geen koolhydraten, waarbij eiwitten het grootste deel voor rekening nemen. Door de goede eigenschappen past kalkoen goed in ieder eetpatroon. Dit geldt niet alleen voor een patroon voor afvallen maar ook voor een algemeen en gezond eetpatroon. De smaak van kalkoen lijkt ook veel op die van kip. Als je een goede afwisseling wilt voor als je veel kip eet dan is kalkoen een goede vervanger.

Eet vaker een handjevol noten

Noten bevatten veel goede voedingsstoffen en zijn hierdoor een goede aanvulling op ieder dieet. Er zitten eiwitten, koolhydraten maar ook vetten in noten; van alles is wat aanwezig. De noten bevatten veel onverzadigd vet maar ook veel vezels. Hiernaast bevatten noten ijzer, vitamines en mineralen. Aan de hand van deze kenmerken zijn noten een goede keuze voor als je een tussendoortje nodig hebt.

Dit bericht is geplaatst in Voedsel.